DEMI LOVATO - MIN FÖREBILD/INSPIRATION

Igår satt jag & lyssnade på Demi Lovato's nya album "Unbroken" på youtube (som är så sjukt grymt btw!)
Och sen helt plötsligt kom jag till en video med Demi där hon blev intervjuad i september detta året.
Jag fick alltså reda på att hon skrevs in på rehab förra hösten, oktober 2010 för hennes sjukdom bulimi och för att hon skar sig själv.
I intervjun sa hon att hon blev mobbad i skolan, och hon förstod inte varför dem var så elaka mot henne.
Dem kallade henne tjock, och hon började skära sig redan när hon var elva år.
När hon väl kommit in på rehab fick hon också diagnosen bipolär sjukdom, och att hon vid redan sju års ålder hade haft självmordstankar.
Hon skrevs ut från rehab i början av detta året, någon gång mellan februari/mars tror jag, och hon sa att hon mår så mycket bättre nu! Hon lever hälsosamt, äter mer nu, tränar m.m.

Först när jag såg videon blev jag helt chockad.
Jag hade aldrig kunnat tro det om henne, mest för att hon alltid ser så glad ut.
Men sen blev jag glad, att hon fick hjälp med allt, för hon är så sjukt bra!
Har ni hört henne live? (Videoklipp längre ner till er ifall ni vill höra) 
Hon är en förebild för så många tjejer, både innan och nu, (även för mig). 
Fastän hon bara är nitton år är hon så sjukt stark!
 Hon ville gömma sina ärr på sina handleder efter henne skärsår så hon tatuerade in ordet: "Stay" på den ena handleden, och ena ordet: "Strong" på den andra, texten vänd mot sig själv så att hon alltid ska kunna tänka att hon är stark och att hon klarar det!



(Såhär ser hennes tatuering ut)

Just nu är jag helt beroende av henne. Från att ha gått från en sån osäker tjej, till en så stark kvinna...
Och så är hon så sjukt bra på att sjunga, både live och inspelat.
♥ Massa kärlek till Demi Lovato! ♥

 

Hon sa också i intervjun: "När denna bilden kom ut blev jag rädd! Alla visste nu min största hemlighet som inte ens mina föräldrar visste. Men efter att ha hållit på så länge (med att skära sig) glömmer man tillslut att såren är där. Jag brukade sminka över det, men glömde göra det den gången"




I denna intervjun berättar hon allt!



När hon var på "Ellen DeGeneres show" i september detta året.



Här sjunger hon sin singel "Skyscraper" live på GMA 19 september 2011.
Bara lyssna på hennes röst & texten... rysningar här!
Och när hon går högt med rösten runt 3:23-3:32
Om jag kunde sjunga sådär... haha kalas asså!



Och så avslutar jag allt detta med en bild på henne från september detta året för hon är så sjukt vacker, och just nu: nummer ett på min "favorit-kändis lista" inte för att jag har en sån med endå haha! Hon tog nyss platsen från Adele.
Så ja, min förebild: Demi Lovato. Troget fan #1 här nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0