Julens...

Pepparkakor vs Lussebullar
Ischoklad vs Marsipan
Köttbullar vs Prinskorv
Julkorv vs Julskinka
Lax vs Sill
Revbensspjäll vs Janssons frestelse
Ris a la malta vs Risgrynsgröt
Rullsylta vs Pastej
Glögg vs Julmust
Ge vs
Hemma vs Borta
Utomlands vs Sverige
Mysteriet på Greveholm vs Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender vs Paketkalender
Plastgran vs Äkta
Arne Weise vs Ernst (mest för att Arne ger mig julkänsla medans Ernst ger mig sommarkänsla, haha!)

Vad önskar du dig i julklapp?
Har redan gjort ett inlägg med det, men önskar mig mest är nog presentkort i massa affärer haha... KLÄDER ♥

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Julverkstaden och när Kalle Anka ska fota den roliga fågeln, haha!

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, helt klart. Bara man firar med personer man verkligen vill fira med.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nej, men vill nog göra det någon gång i framtiden tror jag.

Vilket jullåt är den bästa?
The Pouges - Fairytale of New York, asså älskar den! Ingen julkänsla utan den låten.

Vilken julfilm är den bästa?
Love actually!

Har du varit Lucia någongång?
Ja i typ första klass, men gillar mest att vara tärna!

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Jag minns julen för jättemånga år sen när jag var runt fem år, firade jul hos farmor och farfar. Pappa sa att han skulle hem och släppa ut katterna ett tag och ge dem mat (när han egentligen skulle hem och byta om till tomtedräkt och komma med alla julklapparna) så "tomten" kom och jag blev sjuk rädd som vanligt haha, han gav oss alla julklappar. Jag blev så besviken att pappa missade allt. Men pappa kom ungefär tio minuter efter att "tomten" gått. Då sa pappa till mig att vi skulle gå hem och han skulle visa mig en sak. Så vi gick hem och han visade mig tomtedräkten och avslöjade allt för mig. Haha, först trodde jag inte honom men sen fattade jag ju. Kommer aldrig glömma det, har det i mitt bakhuvud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0